Saturday, May 1, 2010

Last time I thought communication is very important between a couple. Now I realized,maybe I was wrong. Sometimes keeping your negative emotion to yourself is better than telling it off to your partner. You might think that telling your feelings will help to let your partner understand what you want,but how your partner interpret the message may be opposite of what you wish.

以前我总认为,沟通很重要,尤其是在一起的两个人。现在忽然觉得,其实不然。有些自己心里的感受,说出来了只会让事情变得更糟糕。以为说出来后让对方了解自己想要什么,可对方或许听了你的感受之后,做出了与你想要的相反决定,结果弄巧反拙,事与愿违。

有时候我又觉得,不必要把自己不开心的负面情绪拿出来渲染给朋友。可有些朋友却会觉得你没把他放在心里,有事怎么不告诉他一起分担,不够朋友。

该说的不说,不该说的就说。什么该说,什么不该说?

或许我还在为去年十月而感到遗憾与自责,或许我还在为那段感情而哀悼,或许我还很想她。 我睡不着。或许是因为那两个月就快一周年了,一直在倒数。

我怎么学不会,
淡定。

No comments: